План роботи ММО на 2017-2018н.р.



План роботи
міського методичного об’єднання
вчителів початкових класів
 на 2017-2018н.р.








Керівники ММО:
                                                        Бортяна С. В., учитель початкових класів
Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
вивченням англійської мови – гімназія «Лідер »,      Пойченко О. М., учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ст № 4

 


                Новоукраїнка
             2017
                                                  

Аналіз роботи ММО за ІІ семестр 2016-2017н.р.
         На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності педагогів. Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи міського та шкільних методоб’єднань, так як в системі роботи методоб’єднання одним з провідних напрямів його діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи. Удосконалення професійної майстерності вчителя є одночасно й серйозним поштовхом до самоосвіти, умовою його успішної, творчої  праці.
         У ІІ семестрі 2016- 2017 навчального року робота міського методичного об’єднання вчителів була спрямована на реалізацію державної освітньої політики, визначеною Національною доктриною розвитку освіти, чинним законодавством про освіту. Аналіз діяльності методичного об’єднання засвідчує , що вчителі початкових класів у цілому забезпечують реалізацію єдиної державної політики в галузі освіти.
        Члени методичного об’єднання вчителів початкових класів у ІІ семестрі 2016-2017 навчального року працювали над проблемою: «
Створення умов для розвитку ключових компетентностей учнів  молодшого шкільного віку через упровадження інноваційних освітніх технологій».  Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів показав, що підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем. Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку вчителі широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, педагогів міста, області, країни. Вони використовують інноваційні технології навчання для формування та розвитку ключових компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.
Протягом ІІ семестру відбулися постійно діючі семінари:
-            учителів перших класів на тему: «Творчість як складова педагогічної майстерності  вчителя»  (Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст.  №4, учителі Колоколова К. В., Турова В. В.);
-           учителів других класів на тему: «Науково-методичні основи ефективності сучасного уроку.  Майстер-клас. Впровадження інноваційних технологій у навчально- виховний процес як умова створення якісного освітнього простору» (Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст. №8, учителі Бабій О. І., Лунгол І.В.);
-         учителів третіх класів на тему: «Формування професійної компетентності педагогів  в умовах впровадження оновлених програм початкової школи» (Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст. №6, учитель Урсул В. І.);
-         учителів четвертих класів на тему: «Психолого-педагогічний практикум: «Психологічна підготовка молодших школярів до переходу в основну школу. Проблема наступності в роботі початкової школи й дошкільних установ. » (Новоукраїнський  НВК «ЗШ І ст. з поглибленим вивченням англійської мови – гімназія «Лідер», учителі Бортяна С. В., методист міського відділу освіти Хівренко С. М., Кулик В. М., методист Новоукраїнського ДНЗ № 5).
Учителі (за бажанням) почали працювати над інформаційним збірником «На допомогу учителю у проведенні контрольних робіт». В кінці навчального року було проведено анкетування учителів з метою оцінювання роботи ММО, виявлення недоліків, врахування побажань колег під час складання плану роботи на наступний навчальний рік.
            Однак у роботі ММО початкових класів  є і недоліки:
- значна частина учнів має низький рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності;
- не завжди теоретичні знання учні вміють застосовувати практично;
- частина учнів має незначний інтерес до читання.
Тому робота педагогів повинна зосереджуватися на інтенсивній мовній практиці учнів (усній і писемній); на подоланні розриву між теорією і практикою у навчанні; на розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості; на формуванні читацьких навичок та інтересу до вивчення художньої літератури. 
         Протягом наступного начального року ММО учителів початкових класів продовжить роботу над проблемою «Створення умов для розвитку ключових компетентностей учнів  молодшого шкільного віку через упровадження інноваційних освітніх технологій».  
         Освіта ХХІ століття - освіта для людини. Її „розвиваюча культуро-творча домінанта” визначена в Концепції загальної середньої освіти. Ця ідея підкреслюється і в Національній доктрині розвитку освіти України ХХІ ст.
Чи будуть втілені ці інноваційні документи у життя, чи залишаться вони міфами реформи, залежить від багатьох чинників об’єктивного й суб’єктивного характеру. Насамперед  усе залежить від нас, освітян, а також від батьків і, звичайно ж, від нової генерації - учнів, яких ми сьогодні навчаємо й виховуємо.
         І нам, вчителям початкових класів, дуже імпонує вислів І. Франка: „Учителями школа стоїть...”, у якому вбачається великий смисл, адже саме від учителя залежить майбутнє всієї нації.
        ММО вчителів початкових класів дбає про те, щоб школа була:
     - 
 школою радості для учня;
-         школою творчості для вчителя;
-         школою спокою для батьків.


ПРОБЛЕМА МІСЬКОГО МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ

Створення умов для розвитку ключових компетентностей
 учнів  молодшого шкільного віку через упровадження
інноваційних освітніх технологій

МЕТА: Забезпечити  становлення  інноваційної  особистості, її  інтелектуальний, соціальний  фізичний розвиток ; продовжити роботу по впровадженню скоригованого Державного стандарту, систематизувати та поглибити роботу з молодими та досвідченими вчителями; працювати над підвищенням фахової майстерності педагогів, запровадження інноваційних технологій розвитку ключових компетентностей учнів.

 НАПРЯМКИ РОБОТИ:

Ø моніторинг якості навчання  школярів;
Ø визначення показників, що характеризують творчий потенціал особистості;
Ø впровадження ІКТ, активізація самостійної роботи школярів;
Ø формування позитивної мотивації навчання ;
Ø зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я учнів;
Ø запровадження  здоров’язберігаючих  технологій освітнього процесу;
Ø комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку ключових компетентностей учнів;
Ø зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації;
Ø  включення в систему науково-дослідної роботи;
Ø накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути запровадженим у масову практику;
Ø підвищення науково-методичної підготовки, удосконалення педагогічної майстерності, враховуючи індивідуальні здібності та нахили учнів, взаємозв’язок  вивчення рідної мови, математики та інших предметів з розвитком мовленнєвих і пізнавальних умінь та формування національної самобутності і духовності школярів, виховання учня - творця відповідно до потреб та запитів суспільства;
Ø спрямування роботи педагогів на всебічний розвиток юної особистості, вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності..
Ø  систематичне проведення  індивідуальної роботи з обдарованими учнями.



ОСНОВНІ ФОРМИ РОБОТИ ВЧИТЕЛІВ:

Ø створення «банку інформації»;
Ø планування роботи творчих груп;
Ø  діагностика рівня готовності учителів до роботи над проблемою;
Ø організація роботи психолого-педагогічних семінарів з проблеми;
Ø  проведення науково-практичних конференцій, проблемних семінарів, педагогічних читань ;
Ø поповнення  „банку ідей” педагогічної творчості вчителів;
Ø проведення  предметних тижнів, олімпіад з математики, рідної мови.                    
                                                    


ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ
І засідання 
Тема. Особливості організації навчально-виховного процесу в початковій школі у 2017-2018 н. р., обмін досвідом з питань підготовки до нового навчального року
Дата проведення – 21.08.2017.
Місце проведення - Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст. №4
Учасники –  голови ШМО вчителів початкових класів.

з/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів (Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів), Державного стандарту початкової загальної освіти.

Пойченко О. М.,
голова ММО учителів початкових класів

2

Аналіз навчальних програм, підручників для початкової школи. 

Бортяна С. В.,
учитель початкових класів Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
вивченням англійської мови – гімназія «Лідер »


3

Інформація про вимоги до ведення класних журналів, учнівських зошитів та щоденників. 

Пойченко О. М.,
учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ст № 4


4

Методичні рекомендації щодо організації та проведення  першого уроку в початкових класах.

Бортяна С. В.,
 голова ММО
 учителів початкових класів

5

Затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2017-2018 навчальний рік. 

Члени ММО

6

Про участь учителів початкових класів у заходах присвячених 100-річчю
В. О. Сухомлинського

Пойченко О. М.,
голова ММО
учителів початкових класів
                         
Завдання членам ММО:
Опрацювати:
1. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах на 2017-2018н.р.
2.Інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи. 
3. Поновлення банку даних педагогів.

ІІ засідання 
Тема.  Розвиток пізнавального інтересу учнів початкової школи на принци пах життєвої компетенції через інтерактивні методи навчання та виховання.
Дата проведення – 18.10.2017, початок о 9.00.
Місце проведення – Новоукраїнська ЗШ І-ІІ ст. № 1
Учасники – учителі 3-х класів

з/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Розвиток пізнавальної активності та самостійності молодших школярів (із досвіду роботи)
Кошель Н. В.,
учитель початкових класів Новоукраїнської
ЗШ  І-ІІ ст. № 1

2

Майстер-клас.
Кошель Н. В.,
учитель початкових класів Новоукраїнської
ЗШ  І-ІІ ст. № 1

3

Про участь учнів 3-4 класів в олімпіаді з математики, конкурсі знавців української мови ім. П. Яцика.
Пойченко О.М.,
голова ММО
учителів початкових класів

4

Огляд науково-методичної літератури
Бортяна С. В.,
голова ММО учителів початкових класів
Завдання членам ММО:
1.     Провести шкільний тур олімпіади з математики та конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика.
2.     Подати заявки на участь в міському етапі.

ІІІ засідання (круглий стіл)
Тема. Формування комунікативної компетентності першокласників, шляхом опанування основних видів мовленнєвої діяльності та набуття соціального досвіду. Адаптація учнів перших класів.
Дата проведення01.11.2017,  початок о 9.00.
Місце проведення – Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст. №4
Учасники – учителі 1-х класів.

п/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Формування комунікативної компетентності першокласників, шляхом опанування основних видів мовленнєвої діяльності та набуття соціального досвіду.

Бортяна С. В.,
голова ММО
учителів початкових класів

2

Мовленнєві порушення учнів-першокласників та шляхи їх подолання.

Пойченко О.М.,
учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ст № 4

3

Практичні вправи та поради на допомогу вчителям перших класів
          
Парахіна І. А.,
логопед

4

Адаптація учнів перших класів

Карпенко С. О., шкільний психолог

 
ІV засідання
Тема.  Продуктивний урок – основна організаційна форма розвитку творчості учнів
Дата проведення – 24.11.2017,   початок о 9.00.
Місце проведення – Воронівська ЗШ І-ІІ ст.
Учасники – учителі 2-х класів.


з/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів.

Арсірій Г. М.,
учитель початкових класів Воронівської ЗШ І-ІІ ст.


2

Скарбниця досвіду роботи учителя початкових класів


3

Особливості оцінювання другокласників

Пойченко О. М.
голова ММО
учителів початкових класів

V засідання
Тема.  Компетентнісно орієнтований підхід до розвитку творчих здібностей  
            молодших школярів
Дата проведення – 10.01.2018, початок о 9.00.
Місце проведення – Новоукраїнська ЗШ І-ІІІ ст. № 8
Учасники – учителі 4 -х класів

з/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

 Компетентнісно орієнтований підхід до розвитку творчих здібностей  молодших школярів (із досвіду роботи)


Жосан О. І., учитель початкових класів Новоукраїнської
ЗШ І-ІІІ ст № 4

2

Майстер-клас. Розвиток творчої особистості учня та вчителя засобами образотворчого мистецтва.

Мошнягул О. І., учитель початкових класів Новоукраїнської
ЗШ І-ІІІ ст № 8

3

Про підготовку вчителів початкових класів до викладання навчальних предметів у 1 класі за програмами Нової української школи

Хівренко С. М., методист міського відділу освіти

4

Підсумки роботи ММО за І семестр 2017-2018н.р.
Бортяна С. В.,
голова ММО учителів початкових класів

VІ засідання (ЛЮТИЙ)
Тема.  Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах
Дата проведення – 02.02.2018,  початок о 9.00.
Місце проведення – Новоукраїнська ЗШ І-ІІ ст. №3
Учасники –  учителі  2 класів

з/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Круглий стіл "Діяльність вчителя і вихователя в інноваційному режимі: методика, пошук, здобутки і перспектива".

Новак Н. П.,
учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІ ст. №3

2

Майстер-клас «Особистісно-орієнтована система навчання і виховання»

Троянська Н. Г.,
учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІ ст. №3

3

Використання інноваційних технологій на уроках в початкових класах

Скороход О. М.,
учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІ ст. №3

VІІ засідання (ЛЮТИЙ)
Тема. Здоров"язбережувальні компетентності на уроках в початковій школі
Дата проведення – 21.02.2018,  початок о 9.00.
Місце проведення – Новоукраїнський НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
                                   вивченням англійської мови – гімназія «Лідер »
Учасники –  учителі 3 класів

з/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Формування здоров"язбережувальних 
компетентностей молодшого школяра на уроках основ здоров"я.


Залізняк А. С.,
учитель початкових класів Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
вивченням англійської мови – гімназія «Лідер »


2

Формування математичної компетентності учнів початкових класів. 
Ващенко Р. М.,
учитель початкових класів Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
вивченням англійської мови – гімназія «Лідер »

3

Он-лайн мандрівка сторінками освітніх платформ: популяризація досвіду членів ММО.
Бортяна С. В.,
Пойченко О. М., голови ММО учителів початкових класів

VІІІ засідання
Тема.  Взаємозвязок  початкової школи з дошкільним навчальним закладом
            та  основною школою – запорука успішного навчання дитини
Дата проведення – 28.03.2018,  початок о 9.00.
Місце проведення – Новоукраїнська ЗШ І-ІІІ ст. №6
Учасникиучителі 4-х класів

п/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Початкова школа починається з дошкілля

Методист ДНЗ №1

2

Інструктивно-методичні рекомендації, щодо проведення ДПА в 4-х класах
Петренко Н. В.,
учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ст № 6

3

Проблема наступності в роботі початкової  та основної школи
ПойченкоО. М.
голова ММО
учителів початкових класів

4
Про особливості проведення загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року»
Бортяна С. В.,
учитель початкових класів Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
вивченням англійської мови – гімназія «Лідер»»
Завдання членам ММО:
1.     Опрацювати методичні рекомендації щодо організації та проведення ДПА в 4 класі.
ІХ засідання
Тема. Формування читацької компетентності молодшого школяра в умовах 
           впровадження нового Державного стандарту
Дата проведення – 03.05.2018,  початок о 9.00.
Місце проведення –Марянопільський  НВК
Учасникиучителі 1 класів, голови ШМО

п/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Розвиток читацької компетентності молодших школярів

учителі  початкових класів Марянопільського  НВК

2

Про закінчення 2017-2018 н. р..

Пойченко О. М.
голова ММО
учителів початкових класів

3

Про готовність учителів початкових класів до викладання навчальних предметів у 1 класі за програмами Нової української школи

Бортяна С.В.
голова ММО
учителів початкових класів

Х засідання
Тема. Підсумок роботи за  2017-2018 н. р.
Дата проведення – 23.05.2018,  початок о 14.00.
Місце проведення – онлайн-засідання
Учасники –  голови ШМО учителів початкових класів.

з/п

Зміст роботи

Відповідальний

1

Аналіз роботи ММО за  2017 – 2018 н.р.
Бортяна С. В.,
учитель початкових класів Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
вивченням англійської мови – гімназія «Лідер»»

2

Про результати анкетування членів ММО
Пойченко О.М.,
учитель початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ст № 4

3

Про основні напрямки  роботи ММО
у 2018 – 2019 н.р.
Бортяна С. В.,
учитель початкових класів Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим
вивченням англійської мови – гімназія «Лідер»»






Немає коментарів:

Дописати коментар