План роботи ММО на 2021-2022н.р.

 

 

Затверджено

засідання методичної ради

методичного кабінету відділу 

освіти виконавчого комітету

Новоукраїнської міської ради

                                                                                                        протокол № 1

від __серпня 2021 року      

 

 

 

План

роботи міського методичного об’єднання

вчителів початкових класів та

вихователів ГПД

Новоукраїнської міської ради

 на 2021-2022н.р.

 

 

 

 

 

 

 

Голови  ММО:

Пойченко О. М., учитель початкових класів

Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ст № 4,

Бортяна С. В., учительпочаткових класів

Новоукраїнського НВК «ЗШ І ст. з поглибленим

вивченням англійської мови – гімназія «Лідер » 

 

 

 

 

            

Новоукраїнка

2021р.

 

 

 

 

Аналіз

роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів

за 2020-2021 навчальний рік

 

Діяльність міського методичного об'єднання вчителів початкових класів  у 2020-2021 навчальному  році  здійснювалась відповідно до  вимог основних нормативних документів МОН України і була спрямована на реалізацію проблеми : «Створення умов для розвитку ключових компетентностей учнів  молодшого шкільного віку через упровадження інноваційних освітніх технологій, шляхом використання технологій дистанційного навчання».

Основними  напрямками  роботи  ММО вчителів початкової школи  були:

- забезпечення доступності освіти шляхом створення системи безперервної освіти та якісного надання освітніх послуг;

- впровадження новітніх методик, форм навчання і виховання учнівської молоді на основі використання сучасних прогресивних інформаційно-комп’ютерних технологій;

- розвиток інноваційної діяльності,  педагогічної ініціативи у закладах освіти;

- удосконалення фахової майстерності педагогів у міжкурсовий період;

- продовження роботи з обдарованими учнями, розвиток їх творчого               потенціалу;

- створення умов для організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

- спрямування роботи педагогів на всебічний розвиток особистості, вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей;

- формування позитивної мотивації здобувачів освіти до навчання в цілому та в умовах дистанційного навчання ;

- зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я учнів;

- запровадження  здоров’язберігаючих  технологій освітнього процесу.

Всі вчителі МО початкових класів дбали про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня, спрямовували свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

На засіданнях розглядалися найактуальніші питання щодо навчання та виховання молодших школярів  НУШ, а саме: 

·        Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. 

·        Інтеграція у навчанні молодших школярів математики «Щоденні 3» .

·        Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: кейс-технологія; «Перевернуте навчання»; «Сторітелінг»;  «технологія Квестів»; «технологія Кольорові капелюхи (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно).

·        Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України. 

·        Групові методи на уроках в початковій школі. 

·        Гра по-новому - навчання по-іншому з LEGO. Практикум. Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок».

·        Інтерактивні прийоми роботи на уроках ЯДС: практичне застосування технологій:  «Перевернутий клас»; «прийом Фішбоун»; прийом «Кубик Блума» тощо. 

·        Використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів тощо. 

Учителі постійно демонстрували використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: розробляли онлайн уроки та демонстраційний матеріал, працювали в програмі Раdlet, створювали тестові завдання з навчальних предметів на різних навчальних платформах («Всеосвіта», «На урок», Googleforms, learningapps, Google Classroom;  готували міні-презентації та відео (YouTube) до уроків та з досвіду роботи, доповіді, проводили відкриті уроки, виховні заходи.

Члени МО вчителів початкових класів в самоосвітній діяльності підвищували рівень кваліфікації на курсах КОІППО,  друкували свої методичні доробки в мережі інтернет та педагогічній пресі,  брали активну участь в онлайн-конференціях, вебінарах, тренінгах, де розглядались важливі питання реформування освіти, розбудовування Нової української школи тощо.

Разом з тим, окремим вчителям ще бракує посиленої мотивації до професійного зросту та забезпечення результативності в роботі в  міжатестаційний період.

     У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) учнів, які завершували здобуття початкової (4-ті класи) освіти, звільнено від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році. Відповідний наказ МОН від 03.03.2021 №273 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.03.2021 за №338/35960.

Рішення ухвалено у зв’язку з установленням для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режиму надзвичайної ситуації відповідно до пункту 1 розпорядження Кабінету Міністрів від 25 березня 2020 року №338-р "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації".

Протягом навчального року відбулися засідання ММО вчителів початкових класів:

Серпнева відеоконференція зібрала колежанок усієї Новоукраїнської ТГ. Робота  була спрямована на обговорення програм, опрацювання методичних рекомендацій щодо організації освітнього процесу в початкових класах у 2020-2021н.р., вивчення нормативних документів, які регламентують роботу початкової школи та ознайомлення з планом роботи ММО на новий навчальний рік. Педагоги ознайомилися з корисними онлайн ресурсами для дистанційного навчання.

13 листопада 2020 року відбувся онлайн семінар учителів 4-х класів на тему «Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України». Досвідом роботи поділилася учитель початкових класів Новоукраїнського ліцею №8 Варанова Ліна.

26 лютого 2021 року відбулася онлайн зустріч учителів 2-х класів на тему: "Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи". До творчої майстерні колег запросили Жанна Скрипка та Валентина Урсул, учителі початкових класів Новоукраїнської ЗШ І-ІІІ ст.. №6.

Педагоги в усьому світі зіткнулися з тим, що навчальні потреби дітей, зокрема в початковій школі, за останнє десятиліття радикально змінилися. Причиною цих змін стало розповсюдження новітніх засобів комунікації, поява нових «інструментів» пізнання й перетворення світу. Постійно виникають не лише нові професії, а й цілі галузі на стику різноманітних наук. На ринку праці почав зростати попит на креативність, критичне мислення, здатність самостійно та постійно навчатися чи переучуватися, витримувати тиск конкуренції, ставити й наполегливо досягати цілі.

Початкова шкільна освіта в Україні має реагувати на ці зміни у самих підходах до навчання і виховання й забезпечувати нові потреби здобувачів освіти. Саме з цією метою було створено інтегровану освітню систему для початкової школи Анжеліки Цимбалару «Світ чекає крилатих». Ця система ефективно розв’язує проблему якісного і корисного для реального життя навчання, в основу якого покладено здоров’язбережувальний підхід до здійснення освітнього процесу.

19 березня 2021 року під час онлайн семінару з досвідом роботи над  інноваційним освітнім проєктом «Світ чекає крилатих» членкинь МО ознайомили учителі початкових класів Новоукраїнського НВК – гімназія «Лідер» Коновалова Лариса, Залужна Юлія та Мороз Світлана.

З метою узагальнення, підведення підсумків роботи МО за 2020-2021 навчальний рік та визначенням напрямків роботи на 2021-2022 навчальний рік було проведено анкетування учителів початкових класів Новоукраїнської ТГ з використанням сервісів Google (google-форми).

Учителі початкових класів успішно впроваджують курс
 «Вчимося жити разом», «Основи здоров'язбережної компетентності» на уроках основ здоров’я і ЯДС у початкових класах.

Продовжили роботу в обласній творчій групі під керівництвом Чернецької О.Г. з теми «Компетентнісний підхід у викладанні математики» учителі початкових класів Пойченко О.М., Ващенко Р.М., Бортяна С.В., Скороход О.М.

Відповідно до графіку учителі Варанова Л.В., Колоколова К.В., Урсул В.І, Скрипка Ж.І., Таратута С.М., Савченко С.М. пройшли педагогічну атестацію.

Учні 3-х та 4-х  класів були активними учасниками онлайн конкурсу з української мови імені П. Яцика.

       Дистанційне навчання залишилося викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми - учителі уміло вирішували ці складні питання: організували якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихали й мотивували учнів, давали раду технічним проблемам, працюючи з молодшими школярами.

 Учителі вибудовували дистанційне навчання, яке відбувалося в режимі онлайн, дякуючи таким додаткам та інструментам  як "GoogleClassroom", "Zoom",  GoogleMeet, Viber, Messenger, learningapps, YouTube,Googleforms, Vseosvita, naurok та інші.

Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми та анкети колежанок,  можна сказати, що удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Така система роботи з педагогічними кадрами сприяла росту педагогічної майстерності.

Виходячи з вищесказаного протягом наступного начального року ММО учителів початкових класів працюватиме над заключним етапом роботи над проблемою «Створення умов для розвитку ключових компетентностей учнів  молодшого шкільного віку через упровадження інноваційних освітніх технологій, шляхом використання технологій дистанційного навчання».

МЕТА: Забезпечити  становлення  творчої  особистості учня, її  інтелектуальний, соціальний  фізичний розвиток,  впровадженнянового Державного стандарту початкової освіти, організацію освітньої діяльності відповідно Концепції Нової української школи; систематизувати та поглибити роботу з молодими та досвідченими вчителями; працювати над підвищенням фахової майстерності педагогів, використовуючи технології дистанційного навчання, запроваджувати інноваційні технологіїосвіти для розвитку ключових компетентностей учнів.

 Напрямки роботи:

·        комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку ключових компетентностей учнів;

·       використання технологій дистанційного навчання;

·       уповадження нового Держстандарту початкової освіти у освітній процес початкової школи;

·       активне впровадження інтегрованого навчання;

·       навчання учнів перших, других та третіх  класів за Концепцією Нової української школи;

·       моніторинг якості навчання  школярів;

·       впровадження ІКТ, активізація самостійної роботи школярів;

·        формування позитивної мотивації навчання ;

·       зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров’я учнів;

·       запровадження  здоров’язберігаючих  технологій освітнього процесу;

·       зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації;

·       включення в систему науково-дослідної роботи;

·       накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути запровадженим у масову практику;

·       підвищення науково-методичної підготовки, удосконалення педагогічної майстерності, враховуючи індивідуальні здібності та нахили учнів, взаємозв’язок  вивчення рідної мови, математики та інших предметів з розвитком мовленнєвих і пізнавальних умінь та формування національної самобутності і духовності школярів, виховання учня - творця відповідно до потреб та запитів суспільства;

·       спрямування роботи педагогів на всебічний розвиток юної особистості, вдосконалення методичної культури кожного педагога, використання його потенційних творчих можливостей, інноваційної діяльності;

·        систематичне проведення  індивідуальної роботи з обдарованими учнями;

·       створення освітнього простору відповідно до Концепції Нової української школи.

Основні форми роботи вчителів:

Ø діагностика рівня готовності учителів до роботи над проблемою;

Ø організація роботи психолого-педагогічних семінарів з проблеми;

Ø поповнення  «банку ідей» педагогічної творчості вчителів;

Ø самоосвітня діяльність учителів;

Ø проведення  предметних тижнів, олімпіади з математики, конкурсу з української мови імені П. Яцика.                

                                                     Тематика засідань

І засідання 

Серпнева зустріч

Обговорення програм, вивчення нормативних документів, які регламентують роботу початкової школи.  План роботи методичного об'єднання на 2021-2022 н. р.

Дата проведення – 27.08.2021р., початок о 9.00

Місце проведення – Новоукраїнський ліцей «Лідер»

Учасники –  голови ШМО.       

 

№ з/п

 

Зміст роботи

 

Відповідальний

 

1.

 

Реєстрація.

 

Л. Коновалова

 Учитель початкових класів

 

2.

 

Обговорення програм, вивчення нормативних документів, які регламентують роботу початкової школи.

 

С. Бортяна,

голова ММО

учителів початкових класів

 

3.

 

План роботи ММО на 2021-2022 н. р.

 

С. Бортяна,

О. Пойченко

 

4.

 

Дистанційне навчання. Як отримати миттєвий зворотний зв'язок: корисні онлайн-ресурси для дистанційного навчання.

 

 

О. Пойченко

голова ММО

учителів початкових класів

  Завдання членам ММО:

Опрацювати:

1. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах на 2021-2022н.р.

2. Інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи. 

 

 

ІІ засідання 

Тема. Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня

Дата проведення – жовтень 2021р., початок о 9.00.

Місце проведення – Новоукраїнський ліцей «Лідер»

Учасники – учителі 4-х класів

 

 

з/п

 

Зміст роботи

 

Відповідальний

1

Обмін досвідом «НУШ. Перші сходинки з учнями 4-х класів»

учителі 4-х класів

Новоукраїнської ТГ

 

2

Майстер-клас «Я це роблю так. Щоденні 3. Щоденні 5»

учителі 4-х класів

Новоукраїнської ТГ

 

3

Іспит на майстерність «Розв’язування педагогічних ситуацій»

учителі 4-х класів

Новоукраїнської ТГ

 

4

 

Цілепокладання та вироблення критеріїв у

процесі формувального оцінювання учнів 4-х класів

 

 

С. Бортяна

голова ММО

учителів початкових класів


ІІІ засідання

Тема. Формування життєвих компетентностей  через реалізацію STEM-

           технологій навчання

 Дата проведення – грудень 2020р.,  початок о 9.00.

 Місце проведення – Новоукраїнський ліцей №4

 Учасники – учителі 3-х класів

 

п/п

 

Зміст роботи

 

Відповідальний

 

1

 

Із досвіду роботи …

 

Н. Гриценко

учитель початкових класів

 

2

 

Тестування як об’єктивний метод контролю якості знань учнів НУШ.

 

 

С. Бортяна

голова ММО

учителів початкових класів

 

 

3

 

Про підсумки проведення міських олімпіад та конкурсів. 

О. Пойченко

голова ММО

учителів початкових класів

 

 

 

 

ІV засідання

Тема.  Інноваційні технології  в освітній діяльності

Дата проведення – лютий 2021, початок о 9.00.

Місце проведення – Новоукраїнський ліцей «Лідер»         

Учасники – учителі 2-их класів

 

з/п

 

Зміст роботи

 

Відповідальний

 

1

 

Із досвіду роботи. Освітній проєкт «Світ чекає крилатих»

 

Л.Коновалова,

учитель початкових класів

 

2

 

Творча майстерня учителя НУШ

 

 

 

3

 

Кейс-технології в освітньому просторі

Бортяна С.В.,

голова ММО учителів початкових класів


V засідання

Тема.  Простір освітніх лайфхаків в інклюзивному середовищі

Дата проведення – березень 2022р.,  початок о 9.00.

Місце проведення – Філія №1 Новоукраїнського ліцею№6

Учасники –  учителі  1-их класів

 

з/п

 

Зміст роботи

 

Відповідальний

1

Майстер-клас…

 

Герасименко Н.

2

 

LEGO-TANGRAM в інклюзивному середовищі

О.Пойченко

голова ММО учителів початкових класів

3

Numicon в інклюзивному середовищі

С.Бортяна

голова ММО учителів початкових класів

  

VІ засідання

Тема. Підсумок роботи за  2021-2022н. р.

Дата проведення – квітень 2021р.

Місце проведення - Онлайн-нарада

Учасники –  голови ШМО учителів початкових класів, динамічних груп, об’єднань

 

 

з/п

 

Зміст роботи

 

Відповідальний

 

1

 

Аналіз роботи ММО за  2021 – 2022н.р.

С. Бортяна,

голова ММО учителів початкових класів

 

2

 

Про результати анкетування членів ММО

О. Пойченко,

голова ММО учителів початкових класів

 

3

 

Про основні напрямки  роботи ММО

у 2022 – 2023н.р.

С. Бортяна,О. Пойченко

голови ММО учителів початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар